Har du vært inne på tanken med å skaffe deg Personlig Trener (PT), men er litt usikker på om dine ønsker og mål passer hos en PT? Da bør du lese her.

En PT (Personlig Trener) kan hjelpe deg med alt fra enkle timer der ønsket er å få bedre teknikk i ulike øvelser, innføring i oppvarmingsrutiner tilpasset din trening eller langvarig oppfølging i forbindelse livsstilsendring eller trening for å slå personlige ”rekorder”.


SAMARBEID
Hos oss på Arena trening ønsker vi at våre personlige trenere kan hjelpe deg med å nå dine mål uavhengig av treningsbakgrunn og målsetting. Dette ved hjelp av et godt samarbeid mellom deg og din PT. Ved samarbeid med en personlig trener vil du få et individuelt treningsprogram, tilpasset dine mål, til hver time. Under timen får du oppfølging av teknikk og motivasjon til å gi det lille ekstra. Din PT kan gi deg tips og råd i forhold til kosthold og livsstil dersom du ønsker det. Ett eksempel på en time vil være at du møter opp ferdig skiftet til avtalt tidspunkt og din PT leder deg gjennom oppvarming tilpasset treningsøkten. Deretter vil dere gå over på selve treningsøkten der din PT vil veilede, motivere og korrigere deg underveis i de aktuelle øvelsene for din målsetting. Timene med PT vil variere fra person til person da vi er opptatt av individualitet og jobbe mot å gjøre øktene så målrettede som mulig. Derfor vil du se mange ulike økter i senteret med ulike kunder.


MÅLSETNING
Har du som mål om å komme til toppen på neste fjelltur med vennegjengen, stille til start i et langrenns løp uten frykt for å måtte bryte, få mer overskudd i hverdagen, føle deg mer vel i egen kropp eller rett og slett bli bedre i en idrett du driver med, da kan en av våre personlige trenere hjelpe deg. Du trenger ikke ha som mål å løfte mange kilo i en bestemt øvelse for å benytte deg av en PT.


ALTERNATIVER
Hos oss på Arena trening har vi tre ulike valgalternativer i forhold til trening med PT. Hvilket alternativ som passer deg avtaler du og din PT trener. Under kan du lese litt om hvert alternativ.

1.Standard timer – 55 min.
Dette er de mest solgte timene med personlig trener. I løpet av 55 min får du en liten oppvarmingsdel tilpasset dine mål og den planlagte økten. Deretter vil den resterende tiden benyttes på trening tilrettelagt for å nå dine mål. En 55 minutters time er passe lengde enten du er ny med personlig trener eller dersom du har trent med PT tidligere.

2.Ekspresstimer – 30 min.
Disse timene stiller noe høyere krav til kunden ettersom tiden med PT er kortere. Både generell og spesifikk oppvarming bør være unnagjort på kundens eget initiativ før timen for å få best utbytte av de 30 min med PT.

3.Duo timer – 55 min.
Timer der man er to sammen. Her kan du og din venn, kjæreste eller familiemedlem trene sammen med en personlig trener. Ved å benytte seg av duo timer skaper det en følelse av arbeid mot felles mål selv om dere i utgangspunktet har ulike mål, samtidig som du sparer penger.

4.Teknikk/tema timer– 55 min.
Disse timene kan kjøpes som 1:1 time eller som gruppetime (2-5 pers) der målet med timen for eksempel er å få en innføring i teknikk til en øvelse eller gjennomgang av dynamiske oppvarmingsøvelser. Tema/fokus for timen avtales med PT på forhånd.


KONTAKT
Hvis du tenker at dette kan være noe for deg, kontakt en av våre personlige trenere på senteret, ta kontakt i resepsjonen eller send en mail på post@arenatrening.no for å avtale en uforpliktende prat.

 

Cookies